onsdag 15 januari 2020

Lucka 14: Livets tre sliding doors-ögonblick

När jag läste rubriken, så tänkte jag att det inte fanns några sådana. Eller att jag inte har upplevt dem. Men det stämmer så klart inte. Jag tror alla har ögonblick där verkligheten står och väger i olika riktningar. Dock inser man (jag) det inte förrän efteråt, hur viktigt just det ögonblicket var. Det i sin tur är en irriterande egenskap livet och tiden bjuder på. Kanske är mina allra största ögonblick dessa:

När jag gick till baren på en studentfest som nyinskriven student, men gav bort drinken till killen som stod bredvid mig. Som jag sedan började prata med och levde väldigt länge tillsammans.

En gång när jag fick ett erbjudande om det arbete som innebär att jag skulle lämna en tjänst jag nästan direkt hade börjat. Jag gjorde det ordentliga och stannade kvar men det var på ett sätt fel beslut för det trygga jobbet försvann. Å andra sidan så hittade jag ett av mina bästa arbete som en direkt följd och träffade vänner jag fortfarande har kvar idag. Så helt fel blev det inte, men något mer besvärligt innan det blev riktigt bra.

När jag valde att flytta till Stockholm och gå en utbildning jag kom in på. Det innebar att säga upp ett stort hästintresse, göra sig av med en kompis jag haft i sju år och lämna familj och lantliv. Oerhört nyttigt och fick verkligen och äntligen växa upp. Men ibland undrar jag vad som hade hänt om jag valt en annan väg i yrket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar