onsdag 6 november 2019

Bloggåret 2019

Konstaterar att jag i alla fall dubblerat inläggen under 2019 jämfört med 2018. Men mycket mer än så är det inte. Jag kan nog knappast kalla mig bokbloggare men jag har sett andra bokbloggare, både otroligt mer skickliga och uthålliga, fundera över bokbloggande. Det blir allt mer så att boktipsen läggs på Instagram och själva bloggen kanske tappar i betydelse. Jag gillar personligen båda kanalerna, men Instagram är en mer ögonblicksinspiration. Det ger snabbt en titel och en bild av boken. Jag lägger ganska ofta upp lästips i mitt lilla flöde. Men trots allt: På en blogg finns fortfarande mer utrymme och möjlighet att resonera kring innehåll, karaktärer och språk. Jag skulle gärna se mer av det, men känner kanske också att jag borde bidra mer. Kan som sagt inte skryta med så många inlägg. Men jag gillar verkligen de som bokbloggar mycket och långt och ofta. Hoppas att de orkar även nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar