onsdag 30 oktober 2019

Att läsa i mobilen

Fram tills ett par dagar sedan läste jag digitalt via appen Bluefire Reader när jag lånade e-böcker. Jag tycker den har fungerat bra i mobilen. Generellt så läser jag helst e-böcker i mobilen. Tror det är en rest sedan jag tågpendlade mycket och då var det perfekt att ha böckerna där. Det blev mycket mer läst då än om det var en fysisk bok.

Men sist jag laddade ner böcker från Malmö stadsbibliotek så fick jag information om att Bluefire Reader inte ska fungera så länge till och att det smartaste tipset var att byta till Biblio. Det är en app som jag har försök använda tidigare men inte alls klurat ut, kanske för att min förståelse för läsning digitalt var oerhört låg och otålig. Nu kändes det dock som att det var dags att byta.

Sagt och gjort, nu är Biblio på plats och det har varit superlätt att få ner böckerna i appen. Dock får jag inte bokmärkena att fungera, vilket gör att jag tappar bort var jag är i boken jämt och ständigt. Hälften av gångerna får jag upp att de inte sparats och det verkar inte som appen automatiskt kommer ihåg på vilken sida jag har läst. Något som Bluefire Reader var ganska bra på. Så jag är inte helt nöjd. Men är inget tekniskt geni heller, så jag tänker att ju mer jag använder den desto större chans att jag kommer på alla smarta knep som gör den här appen oumbärlig. Återkommer när det har skett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar