lördag 2 november 2019

Alla helgons dag med Märta Tikkanen

Igår Allhelgonaafton och idag Alla helgons dag. Halloween var det enligt min kalender i torsdags, men firas knappt i min lilla by. Jag är dock ej en chansande person, så för säkerhetsskull finns det godis i skafferiet. Om någon dyker upp och vill knacka på trots en vrålande svart hund på andra sidan dörren ... I mitt flöde är det dock all in på Halloween och det är fascinerade att se hur en helt ny tradition har växt fram de senaste fem åren. Dock verkar den inte ha konkurrerat ut traditionen att tända ljus för dem vi förlorat och saknar. Det är fint att båda högtiderna får vara med.

Min helg blir både en helg i stillhet och en i absoluta maxfart. Idag står inköp av ny tvättmaskin på schemat. Obotligt tråkigt, men nödvändigt - utan en tvättmaskin stannar det här hushållet rätt snabbt - trots att vi inte är så många. Imorgon blir det hundaktiviteter, med lite tur och skicklighet kanske hela dagen. Jag har också två böcker som ska läsa ut: Märta Tikkanens Rödluvan har legat här hemma alltför länge och på måndag måste den till biblioteket för att inte öka på mina böter ytterligare. Innan ni tog oss av Lisa Wingate ska diskuteras i bokklubbens möte på söndag kväll. Jag är halvvägs, så det blir spännande att se om jag hinner klart innan.

Omslaget är gjort av Henrik Tikkanen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar