tisdag 7 december 2010

Dag 4 - min dag idag

Jag fuskar vidare och tar tag i min dag idag. Klockan ringde kvart i sex. Två omgångar snooze och sedan upp och ut i ett iskallt badrum. Tvagning och påklädning. En kopp smoothie till frukost och sedan rask promenad till bussen som tar mig till tågstationen 8 km bort. Perrongen full av folk, tåget ovanligt kort. Trängsel och jag hade tur som kom på. De som stod kvar fick ett löfte om ersättningsbussar. Jag tror inte någon trodde på det. Ingen sittplats men lyckades stå och läsa min FOKUS tills jag var framme. Trött, jättetrött. Hasta upp till kontoret och jobba. Känna sig lite grinig för att projekten är sega. Thailunch. Jobba. Ännu grinigare. Knäckerbrödsmiddag. Jobba över. Tog tåget hem vid nio. Blev själaglad när anslutningstaxin kom på utsatt tid. Glad hund som överföll mig när jag kom hem. En besviken hund när hon insåg att jag tänkte häcka i sängen med datorn istället för att umgås med henne. Hon gav upp och la sig bredvid mig. Här ligger vi nu en tisdagkväll. Jag måste jobba lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar