fredag 12 maj 2017

Fredagsmys med Trumped!

Dokumentären Trumped! ligger kvar någon timme till ikväll på SVT Play, och hinner du, så se den. De tre filmarna Banks Tarver, Ted Bourne och Mary Robinson har följt Trumps väg fram till makten genom en mediekår som inte riktigt förstod vad som pågick förrän det var för sent. Det är inte bara min pizza och godiset som gör mig lätt illamående under dokumentärens dryga en och en halvtimme. Det är det missnöje som flödar, intoleransen, synen på demokrati och människosynen som gör en på riktigt ledsen. Även om jag vet utgången, så inser att jag in i det sista hoppas att Trump inte ska vinna. Men det gjorde han. Och det finns en stor lärdom här, som alla bör dra, jag är dock inte säker på att vi har förstått hur den ska hanteras. Eller riktigt förstått läxan. Till dess är strävan för öppenhet, jämlikhet och förändring för allas bästa hotad. Det är farligt.

Han debatterade med floskler och luftslott.

Han tog över det republikanska paritet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar