torsdag 6 november 2008

Mig äger ingen

Den här boken har jag tänkt läsa länge. Jag har sett den i olika ställ, i olika affärer. Varje gång har jag tagit upp den och tänkt "den här måste vara bra". Nu har jag läst den. Och ja; det här är en bok vars titel är lika bra som innehållet. Åsa Linderborg gör en strålande roman av sin uppväxt som jag hade extremt svårt att lägga ifrån mig. Det känns ärligt, äkta och innerligt. Som sjuttiotalist är jag också barnsligt förtjust att läsa om min samtid, vilket också serveras på varje sida. Dessutom ett stort plus för omslagsbilden som på ett vis sammanfattar hela bokens känsla. Läs den för att handlar om: en pappa som kämpar in i det sista, en mamma gör något av det mest förbjudna och en dotter som hittar en väg ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar