onsdag 11 juni 2014

Hemma men inte med #blogg100

Då är #blogg100 över. De fem sista dagarna har jag varit långt borta - i Swaziland - men försökt publicera inlägg ändå. Uppkopplingen där var inte vad man är van, men jag trodde att jag fick upp det mesta. Men allt har inte gått rätt till i detta där land, där så mycket är snett. Nu när jag kommer hem så ser jag att flera inlägg har samma datum trots att de är publicerade på ett annat datum - egentligen. Så jag antar att jag inte nådde riktigt fram, även om bloggen har 100 skrivna inlägg under den här perioden. Men jag är lika glad ändå.

För oavsett utmaning så klarade jag av att producera mycket text på kort tid, trots allt annat som snurrar i livet just nu. Och det är jag stolt över. Bloggen gör att mindre tid läggs på slö- och slöstid, sådan tid som kan göra mig på väldigt dåligt humör när den tiden är spenderad. Det har varit intressant, jobbigt och klurigt att hitta bra vinklar och få fram roliga texter att skriva på kort tid. Jag är fortfarande nybörjare, men #blogg100 har gett min blogg liv, innehåll och lite fart. Hoppas jag kan hålla det uppe.

Om tiden i Swaziland och projektet med Mentormammor för att förbättra barns- och mödrars hälsa finns det oerhört mycket att säga. Jag tänker att jag ska försöka göra det inom kort. Men här kommer några bilder som visar lite av det jag fick se och uppleva:

Vacker natur och stor fattigdom finns det gott om i Swaziland.

Cirka 40% av befolkningen är HIV-positiva.

Barnadödligheten har gått ned generellt i världen. Dock inte i Swaziland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar