fredag 3 juni 2016

Spegeln - Malmös bästa biograf

Ikväll har jag sett Purple Rain på biograf Spegeln i Malmö. Det måste vara det ultimata sättet att se film. Salongen var liten, det var stora sköna fåtöljer (de som satt längst fram hade schäslong och kunde lägga upp fötterna. Men det viktigaste av allt, man kan hade ett litet bord vid sin plats där man kan äta mat eller som jag gjorde beställde in lite oliver, bröd, mozzarella, tomater och ost. Till det går det att få en öl eller ett glas vin. Festligt, mysigt och gott. Dessutom finns det en bar i biosalongen om man drabbas av något sug efter choklad eller en drink.

Purple Rain alltså.

Idag kunde man få en lila sådan, eftersom Minneapolis-sonens kultfilm visades. Jag har sett den en gång på video för väldigt länge sedan, och kunde så klart inte motstå. Den var ändå bättre än vad jag trodde. Jag tänkte mer kalkon än kult, men det var mer kul och bra kult. Intrigen är tunn och det är inte världens bästa skådisinsatser, men huvudperson var bättre än väntat. Om inte annat så är den ju värld att se för alla galna 80-tals kläder. Och så musiken  och de intensiva live-scenerna så klart, men det behöver väl inte ens sägas.

Himla glad att jag såg den. Himla fin biograf. Så himla tråkigt att han är borta.

Inhandlade även Classic Pops minnesnummer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar