torsdag 9 mars 2017

En helt vanlig morgon

Jag tågpendlar till jobbet och för det mesta fungerar det väldigt väl (eller så har jag jinxat pendlarlivet för all framtid). Men det är skönt att slippa köra bil. Skönt att kunna sitta, vila, sova, läsa. Den här morgonen såg det ut ungefär så här:

Jag väntade på en perrong i cirka fem minuter. Ett förälskat par var sena och sprang fnissigt för att hinna med oss.

En vårgrusig perrong.

Jag lyssnade på den här låtlistan:

Alltid.

Jag läste detta: De kommer att drunkna i sina mödrars tårar av Johannes Anyuru. Att läsa den är som när någon konstant kniper mig. Trycker, rullar skinnet mellan fingrarna och trycker lite till. Jag vill sluta läsa för det gör ont, men också inte sluta för att det är så bra.

Läser nästan alltid i mobilen numera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar