söndag 27 mars 2016

Goodreads

En bra sak med min blogg är att den håller koll på vilka böcker jag har läst. Det tycker jag om. Ett: jag gillar att dokumentera saker. Två: jag glömmer ibland bort vilka böcker jag har läst. Nu haltar ju innehållet här lite eftersom det finns mycket som jag läst men inte skrivit om. Men det gör inte så mycket. Det är en parentens. 

Nu har jag i alla fall hittat ytterligare ett hjälpmedel. Med hjälp av Goodreads kan jag också dokumentera vad jag har läst och lägg upp önskemål på vad jag skulle vilja läsa. Appen har funnits ganska länge. Jag har bara använt den några måndader, men gillar den. Den är enkel, lätt och än så länge har jag inte haft problem med att hitta titlar. Jag kan också göra en ranking av de böcker jag läst och skriva en recension. Plus att det finns möjlighet att följa både grupper och enskilda användare för boktips och inspiration. Det är fint. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar