lördag 26 mars 2016

Orienterare, påskafton och Harper Lee

Så här såg det ut i förmiddags när jag låg i skogen och väntade på att en sökhund skulle komma och hitta mig:

Åtta timmars skogsluft gör underverk för själen.

Istället för en hund kom det en förvirrad orienterare. Hen blev något överraskade över att se mig utsträckt över mossan. Hen svarade inte på mitt "Hej" utan snubblade till, tittade djupt i kartan och sprang vidare. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta detta. Blev dock hittad tio minuter senare av rätt hund. Min egen fyrbenta virvelvind gjorde ett hyfsat träningspass och efter åtta-tio timmar i skogen var det snabbt hem för att duscha och åka på påskmiddag hos mina föräldrar. Nu är jag åter i hemmet och så trött att ögonen går i kors. Ska försöka läsa några sidor i To Kill a Mockingbird och sedan sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar