onsdag 12 april 2017

Kreativt skrivande

I somras gick jag en tvådagars skrivarkurs med inriktning på barn- och ungdomskultur. Det var roligt och just då behövde jag lite inspiration när det gäller text och skrivande (jobbar till vardags med mycket text). Sedan gick jag en kurs i december som också handlade om text, men mer för webb. Också mycket inspirerande. Ändå känner jag att jag behöver mer. Så igår kväll anmälde jag mig till ännu en kurs. Den här gången i kreativt skrivande. Idag insåg jag att jag måste lämna in arbetsprover. Inte alls konstigt, men det hade jag inte tagit med i beräkningen. Inte heller att proverna nog måste vara klara i morgon. Så ikväll ska jag försöka skriva mig till en av de fyrtio platserna som finns tillgängliga. Oddsen för det är skyhöga, men jag ska i alla fall prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar