fredag 14 april 2017

Några tankar en långfedag

Idag har jag tänkt på föreningslivet. Det finns något väldigt stort och bra i det - och när det är som allra bäst så skapar det fin gemenskap för många. Mig med, eftersom jag är ganska engagerad i en brukshundsklubb. Men ibland tar det mer än det ger. Och frågan är hur man undviker att några få gör alldeles för mycket, istället för att många gör lite.

Idag har jag också tänkt på att jag kanske får åka på en spännande resa det här året. Kanske.

Idag har jag tänkt på att jag faktiskt fick ihop ett arbetsprov. Och att det nog blev ganska dåligt. Men givet förutsättningarna så kunde jag på extremt kort tid få ihop extremt mycket text. Det var roligt. Och just nu känner jag att jag skulle vilja skriva mer. Så nästa gång, ska jag lägga mer tid på mina arbetsprover. Så kanske jag kommer in då istället.

Idag har jag tänkt på att jag inte har läst en enda sida. (Än - kvällen är inte slut). Jag har inte heller gjort all den där städningen jag borde göra. Men jag har konstaterat att hemmet är i trängande behov av rengöring. Så imorgon då. Då måste det hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar