måndag 3 april 2017

Länkkärlek: Vad jag läst idag

Jag avslutade Maeve Binchy och Vinter i drömhuset på väg hem på tåget. Sedan sov jag som en stock resterande tid. Men det hjälpte varken min trötthet eller boken. På Goodreads ser jag att Vinter i drömhuset ligger på 3,78 av 5 i betyg. Av mig fick den 2.

Annars har jag läst en riktigt bra text om hur Trump använder citattecken och vad de egentligen betyder då. Efter det skummade jag den här artikeln i Adweek som tar upp några journalister som orkar göra sitt jobb trots det faktakaosklimat som råder i USA just nu. Och så hann jag läsa om hur man adresserar tjänstebrev. Ska man använda Att? Vad innebär det? Dessutom rekommenderar jag den här texten av Clara Sandelind som skriver kunnigt och smart om debatten om migration och invandring. Den läste jag dock i fredags.

I övrigt så lyckades jag förmå mig att åka iväg till skogen och springa en runda (den första i år) med en glad hund. Ändå nöjd över det.

Lyxen att bo nära skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar