måndag 5 maj 2014

20 snabba frågor

Enligt O är en av de bokbloggare som jag gärna läser. Igår hittade jag en lista hos henne, och den snor jag helt ogenerat till dagens inlägg. Tricket är att svara snabbt och inte tänka efter så mycket. Jag har gjort ett försök och mina svar finns i färg:

Snabbläsare eller långsamläsare? Ganska snabb, ibland blir det slarvigt. 
Tegelstenar eller tunnisar? Som många sagt tidigare, 300 sidor är rätt lagom.
Bibliotek eller bokhandel? Idag bokhandel, när jag var yngre var det bibblan. Älskar bibliotek.
Ljudbok eller e-bok? Inget egentligen, men om jag måste välja blir e-bok.
Inbunden eller pocket? Älskar pocket.
Vampyrer eller spöken? Läser lite om spöken men inget om vampyrer.
En i taget eller slalomläsning? Japp.
Nytt eller gammalt? Är ofta sen på det.
Bokmärke eller hundöra? Försöker använda bokmärken.
Snacks eller godis? Gärna.
Biografier eller memoarer? Biografier är ofta mer läsvärda. Men det är ingen kategori jag läser mycket av.
Skräck eller chicklit? Är för feg för skräck.
Soffan eller sängen? Hamnar oftast här.
Inne eller ute? Både och, men mest inomhus (ofta på tåget).
Boken eller filmen? Alltid boken. Är konservativ i frågan.
Twitter eller Facebook? Gillar formatet, och snabbheten.
Goodreads eller Boktipset? Har inte provat någon, men börjar nog med Boktipset när den dagen kommer.
Kokbok eller Bakbok? Avskyr att laga mat, älskar att baka.
Te eller kaffe? Får hjärtklappning av kaffe.
Nobelpriset eller Augustpriset? Vill gärna läsa Nobelprisböcker - är en snobb - jag vet.

2 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag läste fler biografier, men önskar att de oftare kunde vara skrivna på annat sätt än i kronologisk ordning. Det blir så mycket barndom innan det mer spännande händer.

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!
    Förstår vad du menar. Kanske är det för att barndomen antas förklara en del val man gör senare i livet. Eller så behöver alla lite väl lång startsträcka ...

    SvaraRadera