lördag 28 maj 2016

Hausfrau

Imorgon har bokcirkeln genomgång och diskussion av Hustrun, skriven av Meg Wollitzer. Jag har inte fått tag i boken - den har varit reserverad konstant den här månaden på biblioteket. Jag chansade i fredags på att den skulle finnas som pocket, men icke. Det innebär att jag inte kommer ha något vettigt att säga åter igen och får stå över den digitala träffen. Det är synd och skam. Jag gillar verkligen konceptet med bokcirklar via nätet. Det blir enklare och roligare och lättare att diskutera med person du aldrig skulle träffa innan.

Året 2016 var alltså det året när digital läsning och digital utvärdering slog igenom här ute på landet, hos mig, som fram till dess har varit extremt för pappersböcker. Mobilen är väldigt bra att läsa från och även om Land skriver att pappersböcker gör att läsaren får en bättre känsla genom en fysisk bok samt även läser snabbare, så innebär mobilen för mig att jag faktiskt läser mer. Och eftersom läsning, pussel och schack är bra saker som hindrar demenssjukdomar, så känns det viktigast att läsa. Dock köpte jag faktiskt en pappersbok när jag letade efter Hustrun. Kanske är det en bok inom samma tema, men jag har hört mycket bra om Hausfrau - en roman av Jill Alexander Essbaum. Så den ska jag försöka ge mig i kast med, och känna mycket på pappret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar