tisdag 3 maj 2016

Läsning om sorg

Sorg och död upptar en stor del av mina tankar just nu. I helgen fick jag redan på att en vän ligger för döden, och i natt var livet slut. Jag visste att hen hade cancer, men inte att läget hade försämrats så snabbt. Hen är strax över fyrtio, har två barn och fru. Förlusten för dem är omöjligt att förstå och ta in. Ändå är det så det är från och med nu. De måste fortsätta själva. För drygt ett år sedan miste jag en annan vän i stroke, 39 år gammal och förra året igen gick hens sambo bort 37 år. Det är inte rätt att så unga människor dör. Det är inte rätt när barn mister sina föräldrar innan de har hunnit växa upp. De har ett helt liv kvar att leva, ett liv som de snuvas på. Det är så orättvist att jag inte riktigt kan tänka tanken fullt ut. Så just nu funderar jag på om det finns bra litteratur om sorg och förluster, eftersom jag när en tro på att läsning kan underlätta allt. Och även om inte jag är värst drabbad så fattas mina vänner mig. På nextory.se hittade jag Inga fler dagar inom parentes av Annika Borg. Jag har laddat ner den i min läslista, men är finns det som har andra tips så är de extremt välkomna.

Då hoppas jag att den här lindrar värken i bröstet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar