måndag 23 maj 2016

Hemma igen

Det är väldigt skönt att komma hem. Jag ska försöka skriva ihop något om Kapstaden och det jag har sett i Khayelitsha, men konstaterar bara snabbt nu att kvinnor och mammor är det starkaste könet. Tänk om de hade fått bestämma mer och fått mer avlastning. Är helt övertygad om att världen hade varit mycket bättre och fredligare då. I övrigt så är jag irriterad över att två inlägg har lagt sig på samma dag och att jag missat några dagars publicering i #blogg100 under veckan. Jag ligger alltså tre dagar efter. På det stora hela är det en enda stor västerländsk bortskämd i-landsdetalj och jag väljer att se det så. Jag fortsätter att skriva på och så ser vi var det hela slutar. För att fira det kommer här fyra bilder från det Kapstaden som lockar miljoner turister varje år.

Kirstenbosch botaniska trädgård. Ljuvlig morgon, ljuvlig park.

När jag såg den här skylten ville jag hem. Såg dock ingen orm.

Kirstenbosch hade även fina skulpturer. Förutom ormar, blommor och växter.

Långt där ute är Robben Island.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar