onsdag 11 maj 2016

Hurra för mig och Kafka

Idag blir jag ett år äldre, jag hoppas också på klokare och även gärna snyggare. Hur det slår ut återstår att se. Att fira födelsedag är för övrigt inte min bästa gren. Jag tycker det är obehagligt att bli äldre. Men jag försöker skifta perspektiv på det hela och vara lite jovialiskt tacksam för att jag faktiskt fått ett helt år till i mitt liv. Det är inte alla förunnat har jag med smärtsam tydlighet insett. Tips på böcker om födelsedagar har jag inte, även om de säkerligen finns. Tänker man att en födelsedag är någon slags pånyttfödelse, så kanske Franz Kafkas kortroman Förvandlingen kan passa. Och att vakna som en insekt är synnerligen något nytt och unikt. Boken är kort, riktigt bra och räknas som en av världens främsta noveller. Annars är det finaste jag har läst idag mitt grattiskort från syskonbarnen.

Bästa kortet från syskonbarnen.


Firad som få av snälla kollegor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar