tisdag 31 maj 2016

Skrivarkurs och Flickan i drömfångaren

Jag har inga som helst ambitioner att bli författare. Men jag arbetar med ord och tycker om att skriva. Det borde väl räcka långt för att få lov att anmäla sig till en skrivarkurs i sommar? Jag tänker så, och det min moster som håller i kalaset. Det gör det hela ännu mycket bättre. Hon heter Ingrid Jönsson, och hon är däremot författare. Två barnböcker har hon gett ut.

Den ena, Flickan i drömfångaren, har jag fått den stora äran att läsa på manusnivå och följa på ganska nära håll fram tills publicering. Det är en lång resa, men så roligt att se att den blev utgiven. Är en stor beundrare av min mosters uthållighet, den om något gjorde att boken faktiskt blev verklighet. Boken är en spännande, lättläst och trovärdig historia som passar barn i bokslukaråldern. Eller tanter i bokslukaråldern. Det är egentligen inte så stor skillnad på dessa grupperna tror jag.

Sommarblomster.

Sommargrannar och nyfikna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar