tisdag 8 april 2014

Blogg #100 så här långt

Nu är mars 31 dagar är gjorda, och idag är det den åttonde dagen i april. Det betyder att jag har lyckats publicera 39 inlägg i den utmaning som är #blogg100. Jag tänkte därför ställa några frågor till mig själv och göra en avstämning:

Hur känns det?
Så här långt känns det mest bara roligt. Lite stressande också, men jag har inte känt mer än något uns panik av det här. Trodde att jag skulle ha mycket mer skrivkamp. Jag är dock väldigt förvånad över att jag har hängt i så pass länge. Efter att ha haft en mer eller mindre vilande blogg i ett par år är detta en uppryckning av rang. Men det är långt kvar, så jag tar en dag i taget.

Har du klarat alla dagar?
Faktiskt så har jag det. Däremot ser det ut som om jag har gjort två inlägg en dag (igår) och hoppat över en dag (förgår). Det är egentligen inte så, jag fick ett tekniskt fel (tummen mitt i handen) och råkade uppdatera söndagens inlägg som då lade sig som ett på måndagen. Jag är ingen teknisk person, så att jag får upp bilder och kan länka till andra sidor, gör mig lite opassande rörd över min egen förmåga vissa dagar.

Hur tänker du lägga upp fortsättningen?
Jag tror att jag måste variera inläggen lite mer. I början var också inläggen nog omfattande och matiga. Nu har det gått lite fort på slutet och jag har kanske känt att det ibland blir lite kort. Så en bättre blandning krävs helt klart. Jag tror också att jag måste försöka skriva på fler inlägg samtidigt och kanske förbereda lite mer. Dels för att jag kommer få lite mindre fritid inom det närmaste, dels för att det alltid är bra att låta texter vila. Jag känner inte att jag har hittat min "ton" riktigt i språket och det kräver kanske lite mer tid än vad jag har velat investera så här långt.

Tycker du att en bokblogg är en bra blogg för #blogg100?
Absolut. #blogg100 visar att man kan skriva om precis vad som helst. En stor behållning är de FB-grupper som finns och de nya bloggar man hittar. Det ger både inspiration och ny kraft. Så jag tror inte att det inte finns tillräckligt med möjligheter att hitta inlägg, trots att jag har en tydlig inriktning på min blogg. Men mitt läsande har strukit lite på foten, så det måste jag se till att omhulda. Sedan är det väldigt kul att se på statistiken att några faktiskt har hittat hit och läser. Det är väldigt roligt, och det är jag så glad för.


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar