måndag 31 mars 2014

Några bokbloggar jag gärna läser, del 2

Det finns som sagt mycket bra läsning på nätet. Både när det gäller rena bokbloggar och andra bloggar. Här kommer några tips som jag läser väldigt ofta:

Tuffast av alla skriver roligt och klokt om många saker. Ibland handlar det om böcker, film eller tv-serier men för det mesta om allt möjligt. Oavsett så är det alltid läsvärt.

Shoot me while I'm happy är en filmblogg och varenda gång jag besöker den hittar jag filmer jag vill se. Och det är alltid väldigt välskrivna recensioner av journalisten Emma Gray Munthe så om inte annat är det en anledning att titta in där.

Lisa Bjärbo är författare av ungdomsböcker och kokböcker. På bloggen Onekligen finns vardagen på ett mycket träffsäkert sätt (man skrattar högt) men också recensioner av diverse böcker - hennes egna såväl som andras.

Rebecca Åhlund är en mycket rolig och smart person som du kan följa på predator posing as a house pet. Hon är författare, recensent och krönikör (Amelia). Eftersom hennes bok Flickan på tavlan verkar vara något av en skräckis sätter mina usla nerver stopp för den boken. Jag dock svårt att vara utan bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar