fredag 29 april 2016

Att läsa i maj - jag kopierar en bokblogg

Enligt O är en av de bästa bokbloggarna jag vet. Har läst henne ett par år och hittar alltid intressanta boktips och ett nyanserat resonemang om böcker. Inför maj månad har hon listat vilka böcker som står på hennes månadsläslista, och eftersom jag tyckte det var ett intressant grepp så härmar jag henne ogenerat:

Hustrun av Meg Wolitzer är nästa bok i den bokklubb jag är med i. Har tappat greppet om bokklubben lite och är frustrerad över detta. Den här boken vill jag gärna läsa för att komma tillbaka i matchen och kunna vara med i diskussionerna.

Den hemliga trädgården av Donna Tartt. Har kommit en bit på väg, men den ska avslutas och jag tror inte det händer förrän maj månad.

To kill a Mockingbird av Harper Lee. Detta var en av förra månadens bokklubbsböcker som jag inte hann klart (hann inte klart någon av bokklubbsböckerna). Vill verkligen avsluta den, och behöver få igång min engelska eftersom en jobbresa utomlands väntar.

Bad Feminist av Roxane Gay. Hittade den hos Dobre futro och Maria som alltid skriver klokt om mycket. Det kan inte bli fel då. Dessutom är det essäsamling och det var väldigt länge jag läste en sådan.

Det var det. I slutet av maj blir det uppföljning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar