onsdag 27 april 2016

En bibliotekslista

En av de bloggar som jag läser mest, och har följt under ganska lång tid är Den där om Jenny. Hon skriver bra om mycket, och ofta mycket om böcker. Så när jag hittade hennes bibliotekslista, tagen från Bokhora, kändes det självklart att göra ett försök jag med.

Antal biblioteksböcker hemma: Jag tror det är tre.
Varav utlästa: Kvinnor ritar bara serier om mens, redaktör Sara Olausson, läste jag med stor behållning. De andra två väntar (det gör även böter - eftersom jag är sen med att lämna tillbaka dem).
Reservationer: Inga. Det är sällan jag reserverar böcker. Är nog lite för lat, vill jag verkligen ha den och den går att köpa så blir det lösningen.
Längtar mest efter: Ingen speciell bok, men skulle vilja ha lite koncentration för läsning. Har tappat det lite de senaste veckorna.
Senaste inköpsförslaget: Det var länge sedan jag tipsade om en bok. Nog bara bra för omgivningen.
Senast utlästa: Det måste nog bli Fredrik Strages Fans. Dock ingen biblioteksbok, men annars Kvinnor ritar bara serier om mens.
Läser just nu: Vill ta tag i Ställ ut en väktare av Harper Lee. På Nextory läser jag just nu Den hemliga historien av Donna Tartt och Det blå mellan himmel och hav av Susan Abulhawa. Där ligger också och väntar:
Bad Feminist/Roxane Gay
Århundradets kärlekskrig/Ebba Witt-Brattström
Inga fler dagar inom parentes/Annika Borg 
Avd för grubblerier/Jenny Offill 

Och en hel del annat

Nya böcker att läsa. Nya horisonter att se. Foto: Ryan McGuire


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar